Cliëntervaringsonderzoek

Wat zijn de ervaringen van inwoners met ondersteuning en zorg? Waar is verbetering nodig? Verkrijg inzicht met cliëntervaringsonderzoek.

Cliëntervaringsonderzoek geeft inzicht

Hoe ervaren inwoners de ondersteuning die zij krijgen via bijvoorbeeld de Wmo of Jeugdwet? Is de toegang tot hulp duidelijk en makkelijk? En wat voor impact ervaren zij? Cliëntervaringsonderzoek (CEO) geeft waardevol inzicht in hoe inwoners de dienstverlening ervaren. We stellen samen met de opdrachtgever vast wat de informatiebehoefte is en welke doelen de evaluatie dient.

De juiste methode

Afhankelijk van het evaluatiedoel kiezen we passende onderzoeksmethoden. Dit kunnen klassieke methoden zijn, zoals vragenlijsten of (groeps)interviews. Soms past een creatievere aanpak beter bij de doelgroep of vraag. Dan zetten we bijvoorbeeld visuele of interactieve vormen in om tot de meest relevante inzichten te komen.

Concreet advies voor betere dienstverlening

De resultaten van de evaluatie geven gemeenten houvast en concreet advies hoe de toegang en de dienstverlening kunnen worden verbeterd.

Aan de slag of heb je een vraag?

Neem vrijblijvend contact met ons op. Wij helpen je graag verder. Volg ons ook op LinkedIn.

Contact