Cliëntervaringsonderzoek
Cliëntervaringsonderzoek geeft inzicht
Hoe ervaren inwoners de ondersteuning die zij krijgen via bijvoorbeeld de Wmo of Jeugdwet? Is de toegang tot hulp duidelijk en makkelijk? En wat voor impact ervaren zij? Cliëntervaringsonderzoek (CEO) geeft waardevol inzicht in hoe inwoners de dienstverlening ervaren. We stellen samen met de opdrachtgever vast wat de informatiebehoefte is en welke doelen de evaluatie dient.
De juiste methode
Afhankelijk van het evaluatiedoel kiezen we passende onderzoeksmethoden. Dit kunnen klassieke methoden zijn, zoals vragenlijsten of (groeps)interviews. Soms past een creatievere aanpak beter bij de doelgroep of vraag. Dan zetten we bijvoorbeeld visuele of interactieve vormen in om tot de meest relevante inzichten te komen.
Concreet advies voor betere dienstverlening
De resultaten van de evaluatie geven gemeenten houvast en concreet advies hoe de toegang en de dienstverlening kunnen worden verbeterd.
Onze andere diensten
